Vilkår og betingelser
Toyspace.dk blev etableret i 2021 af ejerne af Lekekassen.no, Norges største online legetøjsbutik. Sammen med Lekekassen i Norge og Toyspace.se i Sverige har vi skabt en af Skandinaviens største kæder inden for legetøj.
Vores normale leveringstid er 2-3 hverdage, regnet fra hverdagen efter at bestillingen er foretaget. Pakker sendes fra vores lager alle hverdage. Pakker over 20 kg leveres med hjemmelevering, og må derfor også forventes at have længere leveringstid.
ToySpace A/S CVR-nr. 42360945
Handelsbetingelser
Disse generelle handelsbetingelser gælder for alt af varer og tjenester fra ToySpace AS (42360945) til forbrugere. Handelsbetingelserne udgør sammen med din ordre, som bekræftes gennem en ordrebekræftelse, det overordnede kontraktmæssige grundlag for købet. Samtlige priser på ToySpace.dk er inklusiv moms. Handelsbetingelserne og andre oplysninger hos ToySpace er kun tilgængeligt på dansk.
Vi forbeholder os retten til at foretage prisjusteringer, lager forskelle, tekniske problemer, ændringer i tekniske specifikationer og eventuelle trykfejl på vores websted og i reklamer. Alle billedoplysninger bør betragtes som illustrationer og kan ikke garanteres at gengive produktets nøjagtige udseende. ToySpace.dk er ikke ansvarlig for oplysninger på webstedet, der kommer fra en tredjepart.
Bestilling
For at kunne bestille varer fra os, kræver det at du er over 18 år, har en dansk leveringsadresse og gyldig e-mailadresse og mobilnummer. Ved at afgive en ordre på vores websted www.toyspace.dk accepterer du vores handelsbetingelser, og der opnås en aftale om køb, når vi har bekræftet din ordre ved at sende en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har angivet. Ordren sendes til lageret til pakning og forsendelse, så snart ordren er gennemført og bekræftet.
Læs ordrebekræftelsen omhyggeligt, når du modtager den, og kontroller at ordrebekræftelsen matcher den ordre du har foretaget.
ToySpace forbeholder sig retten til at annullere en ordre, hvis vi har mistanke om at din ordre er foretaget til svigagtige formål, ulovlig aktivitet eller i strid med disse vilkår. ToySpace forbeholder sig også retten til at annullere en bestilling, hvis der er sket tekniske fejl.
Udsolgte varer
Vi tager forbehold for, at der kan opstå situationer, som får os til at blive udsolgt for en eller flere varer. I sådanne situationer kontakter vi dig via e-mail og informerer dig om den pågældende vare, og vi tilbagebetaler beløbet for varen via den betalingsmetode, du oprindeligt valgte. Vi sender dig derefter resten af ordren. Hvis vi er udsolgt for hele ordren, annullerer vi ordren og tilbagebetaler hele ordrebeløbet og giver dig besked via e-mail.
Ændre eller annullere en ordre
Vi kan ikke foretage ændringer i en ordre, annullere den eller tilføje en vare efterfølgende. Ønsker du at tilføje en vare til din ordre, kan denne bestilles separat i en ny ordre. For andre spørgsmål, kontakt venligst vores kundeservice via e-mail: support@toyspace.dk.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos os på ToySpace.dk, har du som forbruger, i henhold til forbrugeraftaleloven, 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten begynder fra den dag, du modtager forsendelsen. For at sende en vare tilbage til os, beder vi dig om at kontakte os via e-mail. Ved benyttelse af fortrydelsesretten bærer du som kunde returfragten på 49 kr for pakker der er blevet leveret til udleveringsstedet. Store pakker der er blevet leveret med hjemmelevering, har en returfragt på 199 kr. Returfragten afregnes i forbindelse med tilbagebetaling af dine penge.
Kunden har ret til at åbne og kontrollere produktet. Produktet/produkterne skal returneres i samme stand, mængde og uden væsentlig værdiforringelse. Hvis produktet ikke er i samme stand, kan vi foretage et prisnedslag, der svarer til produktets afskrivninger.
Din fortrydelsesret påvirker ikke din lovbestemte reklamationsret.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
BEMÆRK: Fragtomkostningerne tilbagebetales ikke, hvis du fortryder en del af dit køb.
Sådan gør du, når du skal returnere et produkt:
- Kontakt vores kundeservice via e-mail og angiv, hvilke varer du ønsker at sende i retur.
- Efter dialogen med kundeservice modtager du en returseddel (via e-mail), som du sætter på pakken for at returnere den til os.
- Pak produktet/produkterne i den originale emballage, eller i tilsvarende emballage til, hvad produktet/produkterne blev leveret i. Vedlæg også ordrebekræftelsen eller følgesedlen i emballagen.
- Beløbet for de returnerede varer tilbagebetales, via den betalingsmetode du oprindeligt valgte, inden for 14 hverdage efter at vi har modtaget din retur. Returfragten på 49 kr eller 199 kr, afregnes i forbindelse med tilbagebetalingen.
Vores retursedler sendes via e-mail. Hvis du derimod ønsker at få retursedlen sendt med almindelig post, tillægges et gebyr på 29 kr.
Oplysninger givet i netbutikken
Vi bestræber os på at give vores kunder så nøjagtige oplysninger om vores produkter som muligt. Vi forbeholder os dog retten til at lave skrive-, billed- eller trykfejl, hvilket kan betyde at vi ikke kan levere i henhold til oplysninger givet i vores netbutik, vores marketing eller på anden måde. Billeder og farver på billeder kan afvige fra virkeligheden.
Priser
Alle priser er altid angivet i danske kroner, inklusive moms, medmindre andet er angivet. Alle omkostninger forbundet med købet og eventuelle forsendelsesgebyr vises i købsprocessen, inden du foretager den endelige betaling. Prisen for fragt er 39 kr for ordrer under 500 kr., og gratis fragt for ordre over 500 kr undtagen *produktet har en vægt eller størrelse, der ikke kvalificerer til gratis fragt. 300 kr i fragt tillægges pr. enhed.
Vi forbeholder os retten til at lave fejl i priser og lager, samt tekniske fejl i forbindelse med kurven eller kassen.
3 for 2
3 for 2 tilbud gælder kun for My ToySpace medlemmer. I de tilfælde, hvor vi tilbyder 3 for 2, betyder det, at du kan købe tre produkter, men kun betale prisen for to af dem. Dette tilbud gælder for udvalgte produkter, hvor følgende gælder:
- Produkter inkluderet i kategorien «3 for 2» og «LEGO 3 for 2».
- Vi forkæler dig med det billigste produkt af de tre produkter, du vælger. Rabatten for det billigste produkt vil automatisk blive trukket fra den samlede pris, når du lægger alle tre produkter i kurven. Hvis du køber 3 produkter inkluderet i 3 for 2, får du det billigste produkt gratis. Hvis du køber 6 produkter inkluderet i 3 for 2, får du de to billigste produktene gratis osv.
- Tilbuddet kan ikke kombineres med andre kampagner eller rabatter, med mindre andet er angivet.
- Tilbuddet gælder kun så længe lager haves, og vi forbeholder os retten til at visse produkter kan være udsolgt. Vi forbeholder os retten til at ændre eller annullere tilbuddet til enhver tid.
- I tilfælde hvor vi tilbyder 3 for 2 på specifikke mærker (for eksempel 3 for 2 på udvalgte LEGO-produkter) eller inden for visse kategorier (for eksempel 3 for 2 på alle dukker), kan disse ikke kombineres med 3 for 2 på andre produkter.
- Hvis du har købt flere varer i et 3 for 2-tilbud og vælger at returnere en eller flere produkter, mister du din oprindelige rabat. Så betaler du fuld pris for den/de produkter du vælger at beholde.
Betaling
For at handle hos ToySpace skal du være over 18 år - uanset hvilken betalingsmetode du vælger.
ToySpace’s kunder har følgende betalingsmuligheder:
Mobilepay: Du bruger Mobilepay app’en på din telefon til betaling, og får en ordrebekræftelse på e-mail efter bestilling.
Nets Kortbetaling: Du vil blive sendt videre til Nets for kortbetaling, og kan bruge Visa, Dankort eller MasterCard. Du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail efter bestilling.
Fragt, levering og forsinkelse
Vores normale leveringstid er 2-3 hverdage
Prisen for fragt er 39 kr for ordrer under 500 kr., og gratis fragt for ordre over 500 kr undtagen *produktet har en vægt eller størrelse, der ikke kvalificerer til gratis fragt. 300 kr i fragt tillægges pr. enhed.
Vores normale leveringstid er 2-3 hverdage, regnet fra den første hverdag efter du har gennemført din ordre. Pakker sendes fra vores lager alle hverdage. Varene sendes i bil direkte fra vores lager i Norge. Forsendelser der allerede er sendt kan ikke omdirigeres bagefter. Leveringstiden kan være længere end normalt, hvis transportøren oplever forsinkelser eller andre problemer. I særligt hektiske perioder hos ToySpace.dk eller Bring og på helligdage i Norge og Danmark forbeholder vi os retten til at have en lidt længere leveringstid end normalt (helligdage i Norge der adskiller sig fra Danmark er 17. maj).
Forsendelser under 20 kg sendes med Bring PickUp-pakke til dit nærmeste Bring udleveringssted. ToySpace kan ikke levere leveringsgaranti for varer, der har forladt vores lager, men vi er naturligvis ansvarlige for pakkerne, indtil de er modtaget af kunden. Du modtager en besked fra Bring via e-mail og SMS, når forsendelsen kan afhentes på udleveringsstedet. Beskeden indeholder navn og adresse på udleveringsstedet. Forsendelsen skal afhentes inden for 7 dage for at forhindre den i at blive returneret til os. For at få udleveret din pakke, skal du kunne fremvise gyldig identifikation. Hvis pakken ikke afhentes inden for 7 dage, returneres den automatisk til os, og kunden opkræves et gebyr på mindst 249 kr pr. pakke for ikke-afhentede pakker.
Forsendelser over 20 kg leveres kun med hjemmelevering. Du som kunde modtager en SMS i god tid, inden du aftaler tidspunkt for levering. Den samlede leveringstid for pakker over 20 kg anslås derfor at tage mere end 2-3 hverdage, alt afhængig af Brings kapacitet og kundens tilgængelighed for at modtage leveringen.
BEMÆRK: Vi leverer kun indenfor Danmark, ikke til Grønland.
Transportansvar og skader
Vi er ansvarlige for varerne, indtil den modtages af dig, hvilket betyder at hvis de er beskadiget eller forsvinder under transport fra os til dig, er vi ansvarlige. Ved returnering til os er du som kunde ansvarlig for varen (varerne). Hvis du opdager skade på pakken skal du straks rapportere dette til ToySpace’s kundeservice senest indenfor 3 dage, så vi kan klage over skaden til transportøren. Vi beder dig beholde al emballage og produktemballage i tilfælde af transportskade og sende os billeder af denne, så vi kan dokumentere skaden.
BEMÆRK: ToySpace er ikke ansvarlig for kosmetiske skader på emballagen eller æsker, der ikke forringer produktets kvalitet eller anvendelsesområder. ToySpace kan ikke garantere at kasser ikke vil blive modtaget med rifter, skader på hjørner eller andre steder på kassen, da dette er noget der må forventes at forekomme. Produkter, hvor emballagen har samme standard som en transportkasse, sendes uden ekstra emballage af hensyn til miljøet.
Uafhentet pakke/Nægtet modtaget
Bring sender en afhentnings besked via e-mail og SMS, når pakken ankommer til dit udleveringssted. Du vil også modtage en påmindelse fra dem, hvis du ikke har hentet pakken inden for få dage. Hvis du vælger ikke at afhente din pakke hos Bring inden for fristen på 7 dage fra modtagelsen, eller du nægter at modtage den, returneres den automatisk til ToySpace. I sådanne situationer opkræver vi et administrationsgebyr på mindst 249 kr pr. pakke til dækning af omkostningerne, vi har i forbindelse med forsendelse og håndtering.
Ved flere pakker eller tunge forsendelser som f.eks. legehuse, pools og trampoliner forbeholder vi os retten til at fakturere dig for de faktiske omkostninger, vi bliver opkrævet fra Bring.
BEMÆRK: Hvis du vælger ikke at afhente din pakke eller nægter at modtage den, betyder det ikke at du benytter dig af fortrydelsesretten.
Undersøgelse af levering
Efter at du har modtaget de varer du har bestilt, skal du hurtigst muligt kontrollere om leveringen er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen, om produkterne er blevet beskadiget under transporten, eller om produkterne på anden måde er defekte. Eventuelle fejl/mangler skal indberettes til ToySpace inden for en rimelig tid efter fejlen skulle have været opdaget. Kontakt derefter vores kundeservice, oplys dit ordrenummer og dokumenter fejlen med en kort film eller billeder.
Reklamation
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret. Hvis der opdages eventuelle fejl eller mangler ved et produkt, skal køber straks og inden for rimelig tid efter, at fejlen skulle være opdaget, rapportere dette til ToySpace. Send en e-mail til kundeservice med ordrenummer, detaljeret beskrivelse af fejlen og gerne en kort film eller billeder, der viser fejlen.
I tilfælde af en godkendt klage kan du efter omstændighederne forlange rettelse af fejlen, genlevering, prisnedsættelse, kompensation eller at købet annulleres. Fejlen skal være til stede, når du får produkterne i din besiddelse.
Hvis klagen godkendes, og produktet skal sendes i retur til os, betaler vi retur omkostningerne ved at udstede en returseddel til kunden.
Klageretten dækker ikke problemer, der opstår på grund af normalt slid, forkert brug, forkert installeret/monteret produkt eller fejl, der opstår efter en ændring i produktets funktion og udseende, herunder ombygning, opgradering eller anden ændring af produktet.
Nogle produkter har deres egne reklamations ordninger, og ToySpace henviser dig videre direkte til leverandøren.
Tilbagebetaling
Eventuelle tilbagebetalinger foretages til den bank eller det kort, der blev brugt på købstidspunktet. Tilbagebetalingen foretages inden for 14 hverdage efter, at vi modtog og godkendte din retur. Vi kan kun tilbagebetale via samme betalingsmetode, der blev brugt på købstidspunktet.
BEMÆRK: ToySpace er ikke ansvarlig for tab eller skade i forbindelse med brugen af vores produkter.
VIGTIGT: Send ikke reklamationsvarer tilbage til os, uden at du har været i kontakt med vores kundeservice. Vi behandler klagesager primært via e-mail.
Fortrolighed, sikkerhed og cookies
Den ansvarlige for personoplysninger for ToySpace.dk’s tjenester er ToySpace AS (42360945). Når du handler hos os, giver du personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. I forbindelse med din ordre accepterer du, at vi gemmer og bruger dine oplysninger i vores forretning til at opfylde vores forpligtelser over for dig. Læs mere i vores privatlivspolitik, som du finder her.
Cookies
En cookie er en lille fil, der beder om at blive gemt på din harddisk. Filen gemmes kun, hvis du accepterer den. Cookien bidrager til analysen af webtrafik og gør det muligt for dine webapplikationer at interagere med dig som individ. Webapplikationen kan skræddersy oplevelser på webstedet til dine behov og præferencer ved at indsamle og huske oplysninger om dine præferencer.
Vi bruger trafiklog-cookies (som viser webstedstrafik) til at vide, hvilke sider der besøges. Dette hjælper os med at analysere data for webstedstrafik og forbedre vores websted, så det kan tilpasses vores kunders behov. Ved at bruge cookies kan vi tilbyde dig en bedre online butik ved at kunne spore, hvilke sider du finder nyttige, og hvilke der ikke er. Cookies giver os på ingen måde adgang til din computer eller andre oplysninger om dig, bortset fra de oplysninger, du vælger at dele med os. Du kan vælge at acceptere eller afvise cookies. Mange browsere accepterer automatisk cookies, men du kan normalt ændre dine indstillinger for at afvise cookies, hvis du ønsker det. Dette kan forhindre dig i at bruge online butikken som normalt.
Force Majeure
Med force majeure menes ekstraordinære begivenheder, der ligger uden for parternes kontrol, såsom naturkatastrofer, oversvømmelser, strejker osv. ToySpace kan ikke tage ansvar for konsekvenser forårsaget af elementer uden for virksomhedens kontrol.
Ændringer af vilkårene
ToySpace forbeholder sig retten til når som helst at foretage ændringer af disse vilkår. Alle ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort på webstedet. Ændringer gælder fra det tidspunkt du accepterer vilkårene (i forbindelse med et nyt køb) eller 30 dage efter, at ToySpace har underrettet dig om ændringerne. Vi anbefaler alle vores kunder at holde sig opdateret ved regelmæssigt at læse vilkårene for at være opmærksom på eventuelle ændringer i dem.